Hoe kan iemand binnen een bedrijf promoveren / een phd volgen?

Wanneer ik me zelf aanmeld op phd vacatures die voltijd zijn , direct op een universiteit wordt ik telkens afgewezen. Heeft iemand ervaring met hoe dit zit wanneer iemand binnen een bedrijf promoveerd? Zoekt het bedrijf dan een bestaand phd onderzoek of moet de werknemer het zelf doen ?

2 maanden geleden
crispy
2 maanden geleden
Ik denk dat je voornamelijk kans hebt op de universiteit waar je bent afgestudeerd, daar kan je (via je persoonlijke netwerk) proberen een PhD contract te krijgen.
tinus1969
2 maanden geleden
Welk vakgebied?
Anna95
2 maanden geleden
Helaas niet want alle phd vacatures in econometrie zijn intern
tinus1969
2 maanden geleden
Ik ken dit vakgebied niet goed genoeg; maar in life sciences (medische biologie etc) is er iha weinig gelegenheid om bij een bedrijf een phd te doen. Ken jij mensen die bij een bedrijf een phd hebben gedaan?

Geef als eerste antwoord