Zou jij graag je eigen werktijden willen bepalen?

Als avondmensen later beginnen met hun werkdag en langer doorwerken, zal hun productiviteit toenemen. Dat heeft arbodienst Achmea Vitale dinsdag bepleit. Het bedrijf vindt dat bedrijven hun werknemers meer vrijheid moeten geven in het bepalen van hun werktijden. ,,Als mensen beter in balans zijn, geeft dat energie'' aldus een woordvoerder.

wat vind jij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, gelukkig kan ik dat ook.

Ik ben overdag wel (lichamelijk) op werk (stage) of school aanwezig, maar 's avonds verzet ik de meeste bergen.

Mijn baas vind het in ieder geval geen probleem dat ik mijn werktijden zo invul. Ik denk trouwens ook dat ik hierdoor meer arbeidsuren maak, maar dat terzijde.

Toegevoegd op 26-05-2009 18:25:57
Had je vraag niet helemaal gelezen, en dus ook niet een volledig antwoord gegeven.

Ja, ik vind dat werkgevers zich hierin flexibel om moeten stellen. Thuiswerken is heel goed mogelijk, net als een strikte registreren van de gewerkte uren.

Ik zeg dus, DOEN. Maar in de branche waarin je werkt moet het natuurlijk wel mogelijk zijn; dat is lang niet altijd het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is zo'n logische zaak. Dat men zich in 2009 hiermee nog bezighoudt, houdt mij bezig!
Het is immers klip en klaar dat het vele voordelen heeft, maar het is misschien vooral een organisatorisch knelpunt.
Knopen doorhakken dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk heeft het voordelen voor de kwaliteit van het werk dat geleverd wordt als de werktijden zelf bepaald mogen worden. De mensen zijn gemotiveerder en hebben er meer zin in. Maar in veel bedrijven gaat dat misschien wel helemaal niet lukken omdat het misschien wel zo is dat opeens alle werknemers op dezelfde tijd willen werken, en een werkrooster dus weer zou betekenen dat mensen werken op tijden die ze niet hebben uitgekozen. Qua organisatie dus wel lastig bij de meeste bedrijven lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al werk ik niet merk ik toch dat dit ook voor mij van toepassing is

ik lees vaak tot diep in de nacht door gewoon omdat ik het fijn vind alles stil je kan je helemaal consenteren ook als ik nog even een toets leer is het makkelijker voor mij om het om een uur of 11 te gaan doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan dat gelukkig ook.
In het pand waar ik in werk is 24 uur per dag een ploeg aan het werk.
Aangezien ik af en toe met de klant moet kunnen babbelen is het wel lastig als ik mijn werktijden in de nacht laat liggen, maar tussen 6 uur 's morgens en 9 uur 's morgens ben ik vrij te beginnen wanneer ik wil.
8,5 uur later kan ik dan de deur weer achter me dicht laten gaan.
Is best lekker.

Ik ben ook een echt avondmens... Helaas wil altijd zo lang mogelijk van mijn avond genieten, dus gaat die wekker toch weer vroeg...
Bijna weekend !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen zou dit willen. Ik werk goed van 0930 tot 1300 en dan van 1600 tot 2000. Kan niet altijd maar wel als ik thuiswerk.Te vroeg ben ik niets waard - te laat iets minder.