Telt een toeslag op je salaris ook mee bij de bepaling van het loon i.h.k.v. de beoordeling van de WIA beoordeling ?

Als je 1400 euro bruto per maand verdiend en je krijgt vanwege voeger opgebouwde rechten een toeslag van 200 euro per maand loon hier boven op is dan je brutoloon i.h.k.v. de WIA beoordeling 1600 euro of 1400 euro bruto per maand

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Bij de berekening van het dagloon wordt uitgegaan van het SV-loon (SV = sociale verzekeringen) Het SV-loon hoeft niet gelijk te zijn aan het bruto loon. Het SV-loon vindt u terug op uw loonstrookje. Dit is het loon waarover u belastingen en sociale premies heeft betaald. Alle vaste onderdelen van uw loon tellen mee. Bijvoorbeeld: vakantiegeld, eindejaarsuitkering, dertiende maand en ploegentoeslag. Spaarloon, pensioenpremie en onkostenvergoedingen tellen níét mee voor het SV-loon.

Uw toeslag zal dus meetellen voor de berekening van het dagloon.
fisbel