Als ik rijontzegging heb gekregen, kan ik dan nog (mbt VOG) aangenomen worden als leraar?

Ik ben waarschijnlijk niet geflitst, maar ik vroeg het me toch af. Kan ik nog een VOG krijgen voor leraar, ondanks deze aantekening op mijn strafblad

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Utrecht
3 jaar geleden
Heb je zo hard gereden dat je op basis van een foto een rijontzegging kan krijgen?
Je krijgt hooguit een boete op kenteken omdat niet 100% zeker is vast te stellen wie de bestuurder was.
Wat niet betekend dat je je als toekomstig leraar niet beter moet gaan gedragen.
paulus811
3 jaar geleden
Hoe kun je een rijontzegging krijgen als je niet geflitst bent voor een veel te hoge snelheid? Waar is het bewijs dan?

Antwoorden (1)

Via een flitspaal kun je geen rijontzegging krijgen, daarvoor moet je staande worden gehouden. Je kunt, als het tegen zit, wel een oproep krijgen om voor de rechter te verschijnen.

Van een site van een advocaat:

VOG wordt verzocht, in de weg zal staan.

"Wanneer een bestuurder te hard heeft gereden en dit vermeld is op het strafblad, zal de afgifte van een VOG vaak geen probleem opleveren. Er kan wel een uitzondering zijn. Als iemand een VOG aanvraagt voor een beroep waarvoor beroepsmatig moet worden gereden, kan de VOG worden geweigerd. Te denken valt aan een buschauffeur. Het is onze ervaring dat dit echter niet gebeurt wanneer iemand een enkele keer te hard heeft gereden."

Als leraar zou ik me dus geen zorgen maken. Maar als leraar word je ook geacht het goede voorbeeld te geven, ook in het verkeer!?
Computoon