Is het toegestaan dat er meer pauze op een schooldag zit dan lestijd?

Mijn zoon ( middelbare school) moet elke donderdag van 9:15 tot 11:20 naar school.
Dan heeft hij pauze tot 14:45 uur.
Daarna nog 50 minuten les.

Mag dit?

We wonen op een uur fietsen van school dus naar huis is niet echt een optie

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.3K
ronron1212
2 jaar geleden
Ja dat mag waarom zou dat niet mogen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Meer pauze dan school.
Staat niet in verhouding tot elkaar
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het is toegestaan. Veel leerlingen genieten van de lange pauzes om met hun vrienden op te trekken.
Thecis
2 jaar geleden
Is van alle tijden. Had ik vroeger ook. Is niet leuk, maar wel wat het is. Soms kan je als roostermaker ook niet anders.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Er is niet wettelijk bepaald hoeveel tussenuren er maximaal op een dag of in een week mogen zitten.
Die tussenuren hoeft je zoon niet te verlummelen. Hij kan die tijd gebruiken om alvast huiswerk te maken voor de volgende dag of voor de volgende week.
Wil hij toch liever iets leuks doen, dan kan hij wellicht met een klasgenoot die in de buurt van school woont mee naar huis.