Heb morgen een intakegesprek op een roc en ben erg zenuwachtig weet iemand wat voor vragen ik kan verwachten?

En wat zijn goeie antwoorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat je je nergens zorgen voor hoeft te maken. Ik heb een aantal jaar ook een intake gedaan bij het ROC. Ze zullen je vragen stellen als, "Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?" en ze zullen ook wat dingen vragen over je achtergrond.

Over het algemeen is zo'n gesprek om te kijken of de opleiding wel bij je past. Als jij een opleiding gekozen hebt die je erg leuk lijkt, dan straal je dat over het algemeen ook wel uit.

Bedenk voor dat je naar de intake gaat nog wel even waarom je voor die opleiding hebt gekozen, zodat je daar niet met een mond vol tanden staat.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus punt voor je antwoord! :)

Andere antwoorden (2)

Goede antwoorden zijn eerlijke antwoorden.
meestal wel tenminste, soms kun je de waarheid beter een beetje afvlakken, zeggen dat die opleiding je 3de keus is, lijkt niet slim. Maar als je goed kunt motiveren waarom je de omslag hebt gemaakt dan is het weer heel anders.
Verder: toon interesse en laat merken dat je je op het gesprek voorbereidt hebt, door bv de site of folder goed gelezen te hebben
anneliez
12 jaar geleden
Antwoorden op ongestelde vragen kun je niet geven. Ik bedoel daarmee dat je daarover niet al te veel moet nadenken, omdat je nooit van te voren weet hoe een vraag gesteld kan worden. Ook word je er zenuwachtig van, met als gevolg dat je bijvoorbeeld niet meer uit je woorden kan komen als het zo ver is.

Ik ga er vanuit dat het niets meer zal zijn dan je eigen voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat heb je van tevoren gedaan en wat wil je graag doen? Denk je dat het je gaat lukken... Enz enz Je krijgt waarschijnlijk ook uitleg over het ROC zelf. Dit zijn wij, zo werken wij en dat verwachten we van jou.
Dus het zal allemaal wel meevallen ;) gewoon jezelf blijven en interesse tonen is het beste wat je kan doen. Dan maakt een fout antwoord niet zoveel meer uit. Succes!