Ik solliciteer voor een functie BOA, wat voor argumenten kan ik gebruiken als ze zeggen dat ik nog erg jong ben en weinig ervaring heb?

gezien ze moeilijk gaan doen over de leeftijd (ben begin 20).

Toegevoegd na 9 minuten:
sollicitatie bij NS

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (6)

BOA is niet een functie op zichzelf.

Een BOA is een Bijzonder Opsporingsambtenaar en dat kan je zijn in verschillende functies.

Bijvoorbeeld: een boswachter is ook een boa en een
Inspecteur van de Arbeid moet ook zijn/haar BOA diploma halen.
Bijvoorbeeld ook:
boa’s die voor gemeenten parkeerbeleid handhaven. Maar ook jachtopzichters, milieu-inspecteurs en leerplichtambtenaren zijn boa’s.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/buitengewoon-opsporingsambtenaar

Dus het gaat er maar om op wat voor functie jij solliciteert, of je aan de opleidingseisen voldoet en of je je BOA diploma/erkenning kunt halen.

Voor een functie als parkeercontroleur zal je leeftijd minder een bezwaar zijn, maar voor veel andere functies, zoals Inspecteur van de Arbeid of brandweercommandant zal je ook de specifieke functie-opleiding moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar welke functie solliciteer je dan??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NS, heeft ie al toegevoegd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bij de NS zijn veel soorten functies.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BOA zijn bij de NS lijkt me niet 'zomaar'. Je moet een natuurlijke overwicht hebben op mensen en dit heb je normaal met begin 20 meestal niet. Het houdt meer in dan met een boze blik' rondlopen. Sommige mensen, ongeacht leeftijd hebben dit vanzelf. Anderen moeten dit door jaren ervaring vergaren.
Niks mis mee. En trouwens bij de NS krijg je met ontzettende tuig te maken (soms).
Ik kan me hun sollicitieprocedure goed voorstellen. Leg je erbij neer dat je er (nog) niet klaar voor bent.
ps als ik me bedreigd voel in de trein wil ik ook een sterke aanspreekpunt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijna vergeten. + voor je antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik gisteravond de vraag beantwoordde, deed de site van de NS het niet.
Voor conducteur moet je 18 zijn.
Dat vindt men bij de NS genoeg.
Dus 20 jaar zeker.
Wat voor argument? Als je 20 bent kun je volwassen genoeg zijn voor een dergelijke baan. Dit zou ik dan ook als argument gebruiken. Jong geleerd is oud gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet mee eens. Sommige functies vereisen eenmaal ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar voor treinconducteur niet.
Bij de overheid zullen ze graag jong personeel aannemen, omdat dit een investering is. Daarbij is het ook zo dat de banen bij de overheid aan het vergrijzen zijn, wat wil zeggen dat de gemiddelde leeftijd 40+ is. Dus dat is een goed argument, dat je jong bent en ambitie hebt om eventueel in je huidige baan verder bij de overheid te willen groeien.
Je moet ergens beginnen, niemand kan voor de 1e keer met een waslijst aan ervaring beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees niet bang dat ze je te jong vinden, want je mag naar die functie solliciteren als je 18 bent. Dus is 'te jong' al geen eens een optie.
Te onzeker eventueel wel, en te krampachtig en onnatuurlijk/geforceerd gedrag wel.

Je krijgt nog een flinke kluif aan testen voor je kiezen.
Als je niet geschikt bent, zal dat vanzelf uit die testen blijken.
Je moet o.a. lichaamsdelen van treinstellen kunnen plukken zonder dat je daar zelf van omrolt, of mínstens kunnen waarnemen, want verwijderen doet de brandweer. Onderschat de psychologische testen van een conducteur niet.

http://werkenbijns.nl/wbns/aan-het-werk-bij-ns/submenu/conducteur-en-machinist/conducteur.html#selectie

En verder is niet elke conducteur is hoofdconducteur
en alleen een hoofdconducteur is een BOA.
"De conducteur is ondergeschikt aan de hoofdconducteur, heeft geen opsporingsbevoegdheden en heeft als hoofdtaak het assisteren bij de vertrekprocedure."
letterlijk te vinden bij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Conducteur#Bevoegdheden

Lees je eerst eens zeer grondig in.
Ik werk niet bij de NS maar heb wel veel met sollicitanten te maken. Mensen die zelf slecht geïnformeerd zijn over de functie waar ze naar solliciteren, die kieperen we er gelijk uit. Sturen we letterlijk naar huis met "ga je eerst maar eens inlezen voordat je hier weer solliciteert".

STA voor je zaak, ongeacht hoe ze je vinden.
Als jij dit wilt, dan wil jij dit, ongeacht jouw leeftijd.
Je onzekerheid staat je eerder in de weg dan je leeftijd.

Zij bieden die optie toch?
Dan moet dit voor jou geen zorg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze je te jong vinden, pas je niet in hun profiel, en roepen ze je niet eens op. Dus heb je geen argument nodig. Als ze je niet te jong vinden kunnen ze je wel oproepen, en dan zal leeftijd niet belangrijk zijn. Misschien kunnen ze vragen hoe je er zelf over denkt dat je nog zo jong bent, en dan is het prettig dat je wat passende voorbeelden hebt, van dingen die je al gedaan hebt, bv als hobby of vrijwilligerswerk.
anneliez
12 jaar geleden
Ald jij zelf ook wel jong vindt: geef ze gewoon gelijk (=zelfinzicht en dat is goed) maar voeg toe dat je wel de kwaliteiten in je hebt om een goede BOA te zijn.
Dan vragen zij waarom, zorg dat je dan ook goede argumenten hebt!