Ik solliciteer voor een functie BOA, wat voor argumenten kan ik gebruiken als ze zeggen dat ik nog erg jong ben en weinig ervaring heb?

gezien ze moeilijk gaan doen over de leeftijd (ben begin 20).

Toegevoegd na 9 minuten:
sollicitatie bij NS

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij de overheid zullen ze graag jong personeel aannemen, omdat dit een investering is. Daarbij is het ook zo dat de banen bij de overheid aan het vergrijzen zijn, wat wil zeggen dat de gemiddelde leeftijd 40+ is. Dus dat is een goed argument, dat je jong bent en ambitie hebt om eventueel in je huidige baan verder bij de overheid te willen groeien. Je moet ergens beginnen, niemand kan voor de 1e keer met een waslijst aan ervaring beginnen.

Wees niet bang dat ze je te jong vinden, want je mag naar die functie solliciteren als je 18 bent. Dus is 'te jong' al geen eens een optie. Te onzeker eventueel wel, en te krampachtig en onnatuurlijk/geforceerd gedrag wel. Je krijgt nog een flinke kluif aan testen voor je kiezen. Als je niet geschikt bent, zal dat vanzelf uit die testen blijken. Je moet o.a. lichaamsdelen van treinstellen kunnen plukken zonder dat je daar zelf van omrolt, of mínstens kunnen waarnemen, want verwijderen doet de brandweer. Onderschat de psychologische testen van een conducteur niet. http://werkenbijns.nl/wbns/aan-het-werk-bij-ns/submenu/conducteur-en-machinist/conducteur.html#selectie En verder is niet elke conducteur is hoofdconducteur en alleen een hoofdconducteur is een BOA. "De conducteur is ondergeschikt aan de hoofdconducteur, heeft geen opsporingsbevoegdheden en heeft als hoofdtaak het assisteren bij de vertrekprocedure." letterlijk te vinden bij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Conducteur#Bevoegdheden Lees je eerst eens zeer grondig in. Ik werk niet bij de NS maar heb wel veel met sollicitanten te maken. Mensen die zelf slecht geïnformeerd zijn over de functie waar ze naar solliciteren, die kieperen we er gelijk uit. Sturen we letterlijk naar huis met "ga je eerst maar eens inlezen voordat je hier weer solliciteert". STA voor je zaak, ongeacht hoe ze je vinden. Als jij dit wilt, dan wil jij dit, ongeacht jouw leeftijd. Je onzekerheid staat je eerder in de weg dan je leeftijd. Zij bieden die optie toch? Dan moet dit voor jou geen zorg zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100