kan ik worden toegelaten op de opleiding geneeskunde in Belgie?

hallo allemaal,
ik ben een mbo student. ik ben bijna klaar met mijn opleiding biomedisch analist. Het liefst zou ik meteen willen beginnen met de opleiding geneeskunde maar ik weet dat dat in Nederland niet mogelijk is. Ik heb gehoord dat in sommige landen zoals Belgie het niet uitmaakt welk niveau je hebt gedaan als je maar de toelatingstoets haalt. klopt dit? Zo ja, in welke Europese landen / universiteiten? Zo nee, welke hbo opleidingen raden jullie aan om mee te beginnen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Voor Nederlanders zijn er een aantal eisen voor inschrijven toelatingsexamen waar je aan moet voldoen voordat je mag meedoen met het nieuwe toelatingsexamen. Zo moet je beschikken over een VWO diploma of een hbo-propedeuse. Elk VWO diploma en elke hbo-propedeuse volstaan. Met een propedeuse in communicatie mag je dus gewoon meedoen met het toelatingsexamen.
2 jaar geleden
Ja volgens mij wel, zolang je een diploma van het secundair onderwijs hebt en geslaagd bent op het toelatingsexamen mag je je in België inschrijven voor de bachelor geneeskunde.
Oei, ik heb net dit gevonden (zie tweede link). Ik weet niet hoe het schoolsysteem in Nederland werkt, dus misschien moet je dit eens lezen