kan ik wat anders met mijn docenten opleiding Engels?

Ik volg nu de docenten opleiding Engels - laatste jaar - maar het is nu toch wel moeilijk om af te ronden. Het voor de klas staan is wellicht niet mijn ding. Kan ik ook nog wat anders doen met mijn docenten opleiding Engels tweedegraads? En kan ik er ook iets mee, als ik de opleiding niet af maak?

(doorstuderen is waarschijnlijk geen optie - al teveel gedaan)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Niet afmaken, zeker als je al in je laatste jaar zit, is niet zo slim. Het hebben van een hbo-diploma geeft je gewoon meer kansen op de arbeidsmarkt. Bovendien zou een werkgever kunnen denken dat je weinig doorzettingsvermogen bezit als je in je laatste jaar opgeeft.

Je kunt met jouw diploma van alles in de richting van onderwijs of vertalingen, maar ook daar buiten. Ik werk zelf ook in het onderwijs, maar ik geef les in iets totaal anders dan wat ik gestudeerd heb. (Iemand zei het al: denk eens aan volwassenenonderwijs, dat is echt zo anders dan werken in het VO.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef momenteel les op het MBO maar deze leerlingen zijn helaas ook nog niet echt volwassen. Dan zou ik dus moeten kijken op welke school/afdeling echt volwassen zijn en dan waar ze iemand met een tweedegraads bevoegdheid kunnen gebruiken. Ik heb deze week weer wat positieve energie gekregen dus ik zal het proberen af te maken. Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat ik na mijn studie zsm iets (anders) vind.

Andere antwoorden (3)

Als voor de klas staan niet jou ding is, kan je ook bij mensen/kinderen thuis engelse les geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn ook allerlei Engelse lessen voor volwassenen.
Bijvoorbeeld in bedrijven, op universiteiten en hogescholen.
9 jaar geleden
Je kan ook vertalingen doen, boeken, brochures, reclamefolders.