Kan ik een deelcertificaat halen tijdens mijn hbo studie, zie beschrijving?

Als ik komende week te horen krijg dat ik niet geslaagd ben voor mijn Havo, we gaan gewoon voor het slagen, kan ik dan een deelcertificaat behalen tijdens dat ik begonnen met een hbo studie of moet ik eerst deelcertificaat/Havo halen om die studie te mogen starten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Indien je HBO gaat volgen, ongeacht welke opleiding, dien je een diploma te bezitten dat aansluit op deze opleiding.
Dit kan MBO-4 of havo zijn.
Indien jij het herexamen haalt, is er niks aan de hand.
Indien je het niet haalt, zul je schooljaar 2019/2020 helaas eerst jouw havo diploma moeten halen en kun je niet alvast starten op het HBO.
Je kunt er dan voor kiezen om terug te gaan naar het voortgezet onderwijs en alles opnieuw doen.
Of je laat je uitbesteden aan de vavo om alleen de vakken te doen die je niet gehaald hebt.
Helaas zit de wet zo in elkaar.
Succes!