Ik wil volledig Rechten in het buitenland studeren, is dit mogelijk?

ik zit in de 2e leerjaar van MBO Juridisch dienstverlening en wil Rechten in het buitenband studeren is dit mogelijk,word het Nederlandse rechtssysteem in buitenland aangeboden...?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
Utrecht
2 jaar geleden
Het Nederlandse rechtssysteem wordt niet in het buitenland aangeboden, een complete studie Nederlands Recht ook niet. Om dezelfde reden dat je op een Nederlandse universiteit niet kan afstuderen in Belgisch of Grieks recht.
Europees recht of Internationaal recht mogelijk wel.
Dus wat is belangrijker voor je: Nederlands Recht studeren of in het buitenland studeren.
(Je weet dat je nog een aantal jaren te gaan hebt: MBO afmaken, dan HBO dan naar universiteit).

Antwoorden (1)

Bij mijn weten niet. Wel als specialisatie, als je wat verder bent gevorderd in de studie. Dan kun je bijvoorbeeld in Duitsland Nederlands handelsrecht studeren, maar dan zal je eerst het Duitse handelsrecht onder de knie moeten hebben.
Meerdere vakken (rechtsgebieden) zijn meer internationaal, dus je kunt wel in het buitenland bijvoorbeeld zeerecht, EU-recht, rechtsfilosofie, Romeins recht of alles over de mensenrechtenverdragen bestuderen. Maak wel vooraf afspraken met je universiteit dat ze dat erkennen, want je wil ooit wel een bul krijgen natuurlijk.