Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevolgen van ziek melden eerste schoolweek?

Ik ben 20 jaar en niet meer leerplichtig en ook niet kwalificatieplichtig en volg een mbo opleiding. Dit is mijn eerste schoolweek.
Zijn er gevolgen als ik mij 1 dag ziek meld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
954

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt over het algemeen een aanwezigheidspercentage dat de opleiding stelt om een vak te kunnen halen. In mijn geval lang geleden was dit volgens mij 70%

Je moet zelf weten of en wanneer jij je ziek meld. Het is daarbij niet boeiend of je echt ziek bent of niet. Je bent niet meer leerplichtig dus in die zin hangen er geen consequenties aan.
Aan de andere kant is het verstandig om spaarzaam om te gaan met dagen 'opnemen'
Er kan altijd iets gebeuren waardoor je niet kan komen en dan heb je het percentage straks niet gehaald.
Ik gebruikte het soms bijvoorbeeld op het laatst van het semester om extra vrij te nemen zodat ik opdrachten af kon maken e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee...... Wat als je echt ziek zal zijn? Er zijn geen gevolgen. Je mist alleen misschien wat belangrijke informatie wat vervolgens gezien nadelig zou kunnen zijn voor jouw leerjaar. (In het meest extreme geval)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet zoveel, alleen sommige opleidingen hebben als regel dat je een x aantal dagen (zou je even na kunnen kijken of vragen) mag missen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding