Ik loop stage bij de Jumbo en ik zit op het mbo. Gaat stage dan ook niet door?

Ik loop stage bij de jumbo maar nu alles op slot gaat. Gaat ook de stages door of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jouw stage gaat gewoon door tijdens deze vergaande lockdown. Bij Jumbo wordt als vanouds doorgewerkt,

Dat antwoord kan niemand precies geven. Het kabinet wil de scholen sluiten. Momenteel wordt gesproken over de basisscholen en middelbare scholen. In dat geval betekent het dat het mbo-onderwijs wel geopend blijft. Jouw school en aanspreekpunten blijven dan bereikbaar. Gaat het mbo ook dicht, zal de stage waarschijnlijk verplaatst worden, omdat er geen interactie mogelijk is voor iedereen. De vraag of de stages wel doorgaan indien de mbo-scholen open blijven, ligt aan de volgende omstandigheden: Indien al jouw klasgenoten stage lopen op dezelfde soort stageplaatsen, kan de school ervoor kiezen om de stages te laten doorgaan. Iedere leerling kan dan voldoen aan de stageopdracht. Indien een aantal klasgenoten stage loopt op stageplaatsen die sluiten (cadeauwinkel, bloemenzaak..) kan de school ervoor kiezen om deze kleine groep elders onder te brengen. De grootste groep kan dan naar de huidige stageplek blijven gaan. Als bijna niemand meer terecht kan op de stageplaats (omdat de meerderheid stage loopt op plaatsen die sluiten), kan de school een aantal dingen doen: Loop je stage zoals jij in de supermarkt, dan kun je blijven gaan. De anderen hebben pech en moeten het inhalen. Of degenen die kunnen blijven gaan, gaan. De anderen krijgen vervangende opdrachten ipv stageopdrachten. Of de school stopt alle vormen van stage lopen. Iedereen haalt het in op een later tijdstip. Of iedereen krijgt vervangende opdrachten. Kortom, de school wacht vanavond af. Hierna gaat een groep overleggen wat voor jullie het beste is. De uitkomst kan van alles zijn. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100