Is er een school waar je Japans kan leren?

hallo, ik vroeg me af is er een school waar je Japans kan leren? dus, japans praten, schrijven, lezen en verstaan bestaat die in Nederland? en een beetje in de buurt van Roermond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Er zijn universiteiten en hogescholen in Nederland en België waar je Japans kunt leren.
Informatie hieronder uit de bron:

Opleidingen in de Japanse taal

Universiteiten en Hogescholen
In Nederland en België is het mogelijk om Japans te leren bij een aantal universiteiten en hogescholen.
In Nederland bijvoorbeeld bij:
de Leidse universiteit,
de Universiteit Groningen en
de Hogeschool Zuyd in Maastricht.
en in België bij:
de Katholieke universiteit Leuven en
de Universiteit van Gent.
Voor de (internet)adressen: volg de links onderaan deze pagina.

Volksuniversiteiten
In een aantal plaatsen in Nederland kan ook Japanse les gevolgd worden op de Volksuniversiteiten. Er zijn op dit moment 11 plaatsen bekend waar deze mogelijkheid geboden wordt.
Dit is in: Almere, Amstelveen, Amsterdam, Den Haag, Deurne/Someren, Eindhoven, Haarlem, Leiden, Rotterdam, Utrecht en Veldhoven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
erhm...allemaal universiteiten? is er ook iets voor als je nog op de middelbare zit? xD
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou je een cursus via het LOI kunnen volgen.
Dat is thuis, niet op school, een zelfstudie in de avonduren dus. http://www.loi.nl/Talen/japans_zelfstudiepakket/index.htm?cmp=knc-34222&HBX_OU=50&HBX_PK=%2Bcursus%20%2Bjapans&kwd_id=14428-9DE7CA5E-3076-42B5-A1B2-FB4534EB4776S24077899496&gclid=CMK_obnm4L0CFQoYwwodk5sAJw
Als je nog op de middelbare zit, zou ik gewoon zelf aan de slag gaan. Je wilt iets of niet! Heb je daar een school voor nodig? (wel beter natuurlijk) maar ik heb mijzelf ook Portugees en Spaans aangeleerd via het internet. Het schrijven in ieder geval en soms praten door te Skypen met Brazilianen of Spanjaarden die ik heb ontmoet via een chatbox of een of andere pagina. Leer je heel veel van! Plus je hebt weer nieuwe contacten. Er zijn genoeg sites online waarmee je Japans kunt leren, bijv. http://www.freejapaneselessons.com/ LOI is namelijk niet gratis.