Bij welke vakken past het onderwerp van mijn Profielwekstuk?

Mijn onderwerp is: "Hoe maak je je eigen taal?"
Mijn vakken zijn:

Nederlands, Engels, Duits
Geschiedenis, Economie, Wiskunde
Tekenen, Maatschappijleer

Ik zat zelf te denken aan Nederlands/Engels/Duits, omdat als je een nieuwe taal wilt maken, je wel kennis moet hebben van andere talen.

Zal dit worden geaccepteerd denk je?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het kan bijna bij allemaal,
Maatschappijleer: taal heeft ook te maken met hoe en waar je opgroeit, denk maar aan de straattaal, waar ouderen niets van snappen
geschiedenis, taal verandert in de loop der eeuwen Wij zouden echt moeite hebben om een middeleeuwer te verstaan.
Wiskunde: in taal is ook een regelmaat te vinden, kijk maar naar werkwoorden en zinsopbouw.
Keus genoeg dus maar ik zou zeggen in hoofdzaak talen en wiskunde
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Haha daar kan ik dus wel veel kanten mee op. Het zal vast niet toegestaan zijn om veel vakken op te schrijven, dus ik zal me inderdaad beperken tot de talen en evt. wiskunde inderdaad. Niet eens bij nagedacht dat wiskunde er ook mee te maken had O.O
anneliez
10 jaar geleden
In mijn tijd waren er geen profielwerkstukken, dus ik weet niet eens wat de bedoeling daarvan is, misschien maar een vraag openen ;)