Hoe kun je het beste voor jezelf opkomen en zeggen 'hou eens op'?

Ik zit in de tweede van de middelbare school, en ik heb een beste vriendin, maar er is nog iemand en die zit de hele tijd bij haar, natuurlijk vind ik dat niet erg, ik bedoel ze mag omgaan met wie ze wilt, maar diegene doet echt lullig over mij, niet in de zin van J(ik) is dit en J is dat, maar ze zegt dingen die verwijzen naar mij terwijl ik hierbij zit, ik zie het natuurlijk niet echt als pesten, maar het wordt echt SUPER irritant. Natuurlijk zegt me vriendin hier wel wat van als het te lullig wordt, maar toch moet ze soms lachen en daardoor denkt diegene weer dat zij grappig is. Maar het probleem is dat ik echt nooit wat weet terug te zeggen, en ik laat het allemaal over me heen komen, en nu ben ik echt boos en verdrietig en vind ik naar school gaan echt k*t,
Maar aangezien ik nog heel wat jaartjes met haar in de klas moet zitten, wil ik niet boos worden voordat ze denkt dat we ruzie hebben. Hoe kan ik het beste wel pissig op haar worden, en welke woorden moet ik gebruiken, zodat het wel echt tot haar doordringd dat ze weet dat ze moet stoppen? En naar mn mentor gaan is ook zeker geen optie ivm een eerdere gebeurtenis,

Ik kan mezelf hier gewoon echt niet tegen beschermen en laat het allemaal over me heenkomen, hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Praat er eens met je vriendin over, vertel haar wat de opmerkingen van de ' andere' vriendin met je doen en hoe moeilijk je het vind om hier mee om te gaan. Vaak is praten,met iemand die de situatie kent al een deel van de oplossing.
Eigenlijk ben je al heel goed bezig, want je zegt ' laat het allemaal over me heenkomen' dat is ook eigenlijk het beste wat je kan doen, alleen nu nog de volgende stap, zorgen dat het je geen vervelend gevoel meer geeft. Praten erover kan echt helpen.

Je kan ook reageren, want daar vraag je eigenlijk naar. Reageert luchtig, alsof het je allemaal niet zo veel doet.
Zegt ze bv: er zijn mensen die hebben zitten spieken bij de toets en jij hebt het idee dat ze jou daarmee bedoelt, zeg dan iets van, terecht het was ook vreselijk moeilijk en we willen allemaal een voldoende.......en lachen erbij.

Wat ook nog kan is dat jij ' denkt' dat ze het over jou heeft maar dat dit niet zo is.
Je kan dan ook rechtstreeks vragen, bedoel je mij??

Het is best moeilijk om met iedereen op een goeie manier om te gaan, je vind nou niet iedereen even leuk. Probeer het gedrag van een ander niet zoveel invloed te geven op wat jij voelt. Jij voelt je er beroert van, die ander niet. Laat haar kletsen, jij weet zelf wel beter.

Ik hoop dat je wat aan één van de oplossingen hebt, kies wat het beste bij jou past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de tips! En ik vind het zo moeilijk omdat mijn beste vriendin hierbij ook mee betrokken is, en ik haar niet wil kwijtraken, maar ze komt opzich wel voor mij op! Iig bedankt :)
gewoon niet teveel met der lachen je moet het laat zien via je lichaamstaal ,anders loopt zo ze juist wel over je heen, en ook niet te veel aandacht geven want dan blijft r tussen jullie wel de grenzen je moet der zeggen dat ik er geen grapjes met je maak,en als je bij de mentor komt denkt ze juist dat je bang bent om niet zelf dat te kunnen oplossen