Ja, lichamelijke opvoeding telt mee.

Lichamelijke opvoeding is verplicht in het gemeenschappelijk deel.
Het gemeenschappelijk deel telt gewoon mee om cum laude te kunnen slagen.

Omdat het gemiddelde een 8 moet zijn (7,99 is niet cum laude) kun je het zelf uitrekenen.
Het ligt aan het niveau (vwo, havo etc...) wat het laagste cijfer is wat je mag halen. Vwo is dat bijvoorbeeld een 7, havo een 6......

Ik doe je de link erbij van Laks.
In het overzicht (foto havo lijst) zie je dat lichamelijke opvoeding gewoon meetelt.
Trouwens, normaal wordt lo beoordeeld met voldoende of goed, dus is de vraag vreemd.
Toegevoegd op 26 april 2020 21:02: tekst
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Wat raar dat dat meetelt. Ben je een enorme stoethaspel maar kun je goed studeren word je kan ineens een stukje kleiner om cum laude af te studeren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is ook raar, vind ik, maar tegenwoordig telt alles mee dat vroeger absoluut niet zo was.
Vroeger in je eindexamen jaar, deed je eindexamen in je vakkenpakket en dat was het.
Nu rond je al in voorafgaande jaren vakken af die ook op de lijst staan en meetellen.
Alleen kan het ook voordeel hebben hoor. Tot een paar jaar geleden telde de rekentoets ook mee. Vele slimmeriken haalden daarvoor een tien. Dan heb je meteen twee compensatiepunten.
Pieterke
3 jaar geleden
@Simonsdochter: Leuk dat ik dit nu weet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord! Helaas betekent dit dat ik door gym dus net geen cum laude sta... wel jammer.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is wel bijzonder dat ze lo aangeven met een punt.
Weet je dit wel zeker?
Magister en cijferlijst komen niet overeen (cijfers, afronden....)
Dus vraag even na of lo met een punt wordt beoordeeld; of met voldoende of goed.