Wat kan ik beginnen tegen DUO in dit geval?

Ik weet niet precies hoe dit werkt. Ik heb veel problemen met DUO wat betreft de studiefinanciering enz. Ik heb een tegemoetkoming scholieren aangevraagd, en dat geld dus ook elke maand netjes ontvangen. Laatst heb ik een brief gekregen waarin stond dat ik daar helemaal geen recht op had, en dus even 1000 euro neer moest leggen om terug te betalen. Na wat research bleek dat ik daar inderdaad geen recht op had, maar wél op een tegemoetkoming deeltijders.

Prima dacht ik, dan betaal ik wat ik terug moet betalen, met aftrek van het bedrag waar ik wel recht op had. Ik belde DUO op, en iemand zei 'je moet eerst naar school, een verklaring halen van hoeveel lesuren je hebt gevolgd'. Zo gezegd, zo gedaan. Nu belde ik laatst weer om te vragen waar naartoe ik dat op moest sturen.
Toen kreeg ik opeens het antwoord van iemand, dat ik dat helemaal niet nodig heb, en nu een tegemoetkoming deeltijders moet aanvragen. Ze konden ook niet het bedrag aftrekken van elkaar (zodat ik 1 bedrag over zou houden wat ik moest betalen) maar ik moest dus eerst 1000 euro betalen, en daarna zouden ze kijken wat ik terug zou krijgen.

Ik moest aan het begin van het schooljaar (2011/2012) ook een onderwijskaart inleveren, wat achteraf ook niet had gehoeven.

Zo worden er dus steeds andere dingen verteld, ik ben totaal in de war en wil toch aanspraak maken op het feit dat ik steeds alle kanten op wordt gestuurd. Aanklagen is onzin, maar wat kan ik wel doen? Ze snauwen mij toch altijd af aan de tel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Schrijf een brief waarin je verslag doet van je ervaringen, voeg als bijlagen alle informatie die je heen en weer gemaild hebt toe, en vertel dat je het allemaal niet meer kan volgen, vraag ze om een schriftelijk antwoord, zo mogelijk met toelichting.

Aan de telefoon krijg je waarschijnlijk studenten die via een uitzendbureau wat bij willen verdienen en als belangrijkste doel hebben om jou zo snel mogelijk van de telefoon af te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou even langs gaan bij 1 van de kantoren. Daar ben ik ook geweest met vragen. Aan de telefoon werd ik ook steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Op de kantoren zitten professionele mensen, die je wel alles uit kunnen leggen zoals het moet.

Ik zou zelf niet meer mailen of bellen, het frustreert en helpt niet, en vervolgens moet je gaan betalen. Post duurt te lang, vind ik zelf, en een brief raakt nogal eens zoek, zeker een klachten brief.

Adressen van de kantoren onder in de link.
Ik zou daar echt heen gaan, zal je een hoop duidelijkheid geven, zonder stress.