Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ook alleen tekendocent worden?

Ik vind het super leuk om te tekenen! Mensen uit mijn omgeving zeggen dan ook dat ik het goed kan. Ik zou hier graag later wat mee willen doen. Zo kwam ik op het idee op tekendocent te worden, want hoe leuk is het om andere mensen te leren tekenen. Ik ben toen een beetje op internet gaan zoeken naar opleidingen, maar kwam dan opleidingen tegen voor docent beeldende kunst en vormgeving. Dus dan wordt je docent in tekenen en handvaardigheid.. maar handvaardigheid is helemaal niet mijn ding.. Mijn vraag was dus: kun je ook alleen tekendocent worden? Zo niet, wat kan ik dan het beste doen: dan maar docent in tekenen en handvaardigheid of moet ik voor een heel ander beroep gaan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Castle
4 jaar geleden
Je kan ook workshops geven in tekenen en hiervoor mensen benaderen via social media e.d. Misschien tevens een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen met dezelfde interesses.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Tegenwoordig heet dat niet meer tekenleraar, maar docent beeldende vorming, beeldende vormgeving of beeldende kunst. Het zijn zowel vacatures eerste graads en tweede graads.
Opleidingen daartoe zijn meestal op HBO-niveau (zie link als voorbeeld).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding