het lijkt me dat een regiomanager een manager is over een bepaald gebied, terwijl een seniormanager boven een gewone manager staat.
het een sluit denk ik het ander niet uit: een seniormanager kan tevens regiomanager zijn.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij een ex-werkgever was de een regiomanager lager dan een seniormanager. de seniormanager werkte op het hoofdkantoor en de regiomanager was altijd in de weer tussen een aantal filialen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een regio managers heeft de leiding of een bepaalde regio. Meestal heb je het dan over vertegenwoordigers of verkoopteams
Een senior manager is meestal iemand die ouder is en veel ervaring heeft in het leidinggeven en managent. Deze vindt je in veel organisaties
ronron1212
13 jaar geleden
Dat hangt toch van het soort bedrijf af?

Het zijn geen beschermde termen ofzo.
Dus ieder bedrijf kan aan iedere functie "senior" toevoegen.

Het woord "manager" zou betekenen dat het gaat om iemand die leiding geeft aan processen, mensen en middelen om bepaalde doelstellingen te bereiken.

Soms is een senior manager dus iemand die aan meer managers leiding geeft, maar het kan ook gewoon een oudere ervaren manager zijn.

Soms is een regiomanager iemand die leiding geeft aan alle managers in de regio, maar het kan ook iemand zijn die als enige manager in die regio werkt.

Een regio is een gebied dat op een of andere manier een geheel vormt. Een bepaald gebied, waarvan de grenzen meestal niet samenvallen met een bestuurlijke grens, zoals die van een gemeente of provincie. Een regio kan grensoverschrijdend zijn, zoals de zogenaamde Euregio. '
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een senior manager is iemand die door veel ervaring de titel van senior heeft gekregen. Net als een beginnend manager wel eens junior of aankomend manager wordt genoemd.

Een Regiomanager geeft leiding aan een onderdelen van een organisatie in een bepaald gebied (regio). Dan zijn er meestel meerdere regiomanagers binnen de organisatie die allen voor een bepaald gebied van de organisatie verantwoordelijk zijn.