Vakbondscontributie 2015 vs wkr: valt de gehele contributie in het wkr budget of alleen het loonheffingsvoordeel voor de werknemer? (deelkosten neutra

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De vakbondscontributie valt binnen het 1,5% budget van de werkkostenregeling 2015.
Vanaf 2015 is het simpeler geworden om vergoedingen en verstrekkingen aan de werknemer te doen.

Als de werkgever binnen het budget blijft is er geen noodzaak de vergoeding of verstrekking te verantwoorden richting de Belastingdienst. Dit houdt in dat er een groot scala aan producten en diensten verstrekt kan worden zoals sportcontributie, laptops, iPads, fietsen enzovoort. En ook de vakbondscontributie.
fisbel
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De vrije ruimte is wel beperkt. Dus als er een eefiets krijgt gaat dat wel ten koste van de vrije ruimte het gaat hier namelijk wel om een substantieel deel van de vrije ruimte. Werkgevers zullen hiervoor deus wel beleid hebben of maken. Niet iedere werknemer kan dan een fiets krijgen.
fisbel
9 jaar geleden
Inderdaad is de ruimte van 1,5% beperkt. Bij een inkomen van € 40.000 is dat € 600. Kerstpakket, fiets van de zaak, personeelsuitje - je zit zo aan de grens..
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat is toch wel een begrenzing. Daarnaast verdient niet iedereen 40.000. minder kan ook en het gaat ook nog om de gehele vrije ruimte. Kan dus lager uitvallen per persoon en bij sommige bedrijven hoger.