Hoe gaat het met de belasting aangiften ( niet de invoer rechten)als ik voor mijn webshop artikelen importeer vanuit China?

Vanaf a.s januari ben ik een kleine ondernemer en ga artikelen verkopen die ik inkoop uit China.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
wat bedoel je de inkomsten belasting de btw aangifte of wat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat weet ik dus niet precies, daarom vraag ik het hier.
Heb straks een webshop, daarin verkoop ik artikelen die ik inkoop in China. Op de meeste artikelen hoef ik geen invoerrechten te betalen ook zit er geen BTW op. Als ik die ga verkopen in Nederland wil ik weten wat ik moet afdragen aan de belasting. Ik denk dat het om zowel inkomsten als BTW gaat,, maar weet het niet zeker
ronron1212
9 jaar geleden
Ja de volledige 21% en over je inkomen.

Het beste antwoord

Je voert goederen in. Dan ben je omzetbelasting verschuldigd over de invoer. Die omzetbelasting kun je ook weer verrekenen als je de goederen verkoopt. Als je regelmatig goederen van buiten de EU importeert kun je een vergunning aanvragen bij de belastingdienst. Dan hoef je de omzetbelasting bij invoer niet te betalen, maar kun je dit vermelden op je aangiftebiljet omzetbelasting (rubriek 4a op het aangiftebiljet).Hetzelfde bedrag aan omzetbelasting mag je aftrekken bij rubriek 5b. Per saldo hoef je dus voor de invoer niet te betalen.
Als je de goederen verkoopt ben je op normale wijze omzetbelasting verschuldigd over de totale verkoopprijs. Dan ga ik uit van het feit dat je de goederen in Nederland verkoopt.

De inkomstenbelasting: je moet alle inkomsten en uitgaven bijhouden (administreren). Het inkomen moet je aangeven in box 1 op het aangiftebiljet inkomstenbelasting als winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden.

Als je administratief niet zo goed bent is het verstandig om deskundige hulp in te schakelen, dat geldt ook voor de verwerking van de omzetbelasting !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Met deze vergunning berekent u zelf de btw over deze goederen, en geeft die aan op uw btw-aangifte. Staat niets over aftrekken zelfde bedrag. Gewoon de normale btw regeling. Gewoon dus verrekenen met de ontvangen BTW.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u voor het antwoord.
Weet u ook iets over betalingen doen buiten de sepa landen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee