Nee. Net zomin als geld lenen een opbrengst is.

Aflossingen verlagen schulden.

Rente voor geleend geld: dat zijn kosten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een aflossing is dus een uitgave die geen kostenpost is. Je wordt er niet armer of rijker van maar geeft terug wat je op een eerder moment gekregen hebt.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Doet me denken aan een vriendin van me die erg verrast was toen haar vader zei: "ik heb besloten je iets te geven dat ik zelf niet heb". (Hij schold haar haar schuld kwijt die ze bij hem had vanwege haar studie.)