Hoe zeg je officieel dat een betaling van een factuur uitgesteld kan worden?

Wij hebben een geschil met een klant en willen nu aangeven dat ze de factuur nog niet hoeven te betalen, zolang we nog geen oplossing hebben gevonden.

10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een factuur kan niet zomaar komen te vervallen. Dan dient er een credit factuur te worden opgesteld. Ik zou de klant berichten dat u binnen een bepaalde termijn (bijvoorbeeld 14 dagen) streeft naar een oplossing en opnieuw contact opneemt. Ik zou überhaupt niet vermelden dat de betaling niet hoeft te worden voldaan. In principe is er namelijk niets aan de hand als de betaling niet binnen komt binnen de gestelde termijn. Hooguit krijgt u uw geld niet, maar daar staat u achter. Ook als de klant al wel betaalt is dat niet erg. Of de klant u nu wel of niet betaalt, u moet sowieso een credit factuur maken mocht de factuur worden terug gedraaid of met een bedrag worden verminderd. Heel eerlijk gezegd is deze vraag verder moeilijk te beantwoorden, omdat u geen informatie geeft over de inhoud van het geschil. Het enige waar u rekening mee moet houden is de btw. Deze moet u al wel afdragen aan het einde van het kwartaal als u kwartaalaangifte moet doen. Ook als u nog geen betaling binnen heeft. Deze kunt u later wel weer verrekenen.

Het beste antwoord

Goedendag heer / mevrouw,

Hierbij willen wij u informeren dat de door u ontvangen factuur nog niet voldaan hoeft te worden, totdat wij gezamenlijk een passende oplossing hebben gevonden.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
En als de klant van mening is dat de oplossing niet 'passend' is en de leverancier wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De oplossing moet ook nog gevonden worden toch?

Andere antwoorden (2)

Geachte heer/mevrouw ...

Hierbij wil ik u mededelen dat de onlangs ontvangen factuur (factuurnummer en datum) komt te vervallen. U ontvangt een nieuwe factuur zodra de klacht naar uw en onze tevredenheid is opgelost.

Met vriendelijke groet,
....

handtekening
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Dat klopt. Als een factuur niet klopt moet een creditnota worden gemaakt totdat het bedrag per saldo klopt.
Geachte heer, mevrouw,

Op (datum) hebben wij u factuur (nummer) gestuurd waarop we aan u (goed/dienst) berekend hebben. U hebt ons op (...) doorgegeven dat u het niet eens met (....). Uiteraard heeft dit probleem op dit moment onze volle aandacht en tot nader bericht hoeft u voormelde factuur daarom niet te voldoen.

Wij zullen u zo spoedig mogelijk verder informeren, naar verwachting zal dit voor (datum) zijn.

Onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

...
Computoon