Hoe handel je in badkleding?

Ik bevind me tijdelijk in het buitenland en het valt me op dat de badkleding mooi is en niet duur. Het is wellicht een aardige bijverdienste om een bedrijfje op te richten dat hier badkleding koopt en in Nederland en Belgie te verkoopt aan (web)winkels.
Ik heb echter totaal geen ervaring met het kopen en verkopen van textiel. Hoe gaat dit in zijn werk? Waar moet ik op letten? Wat zijn de valkuilen? Wat moet ik doen en wat moet ik laten?

12 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
12 jaar geleden
Toen ik alleen nog maar de titel van de vraag las, en dus de toelichting nog niet had gezien, was mijn eerste indruk: je wilt je zwembroek aantrekken en dan handel gaan drijven. 't Is wel een grappige gedachte...

Antwoorden (2)

Wat je moet doen: marktonderzoek: Zit men hier echt te wachten op een badkledingimporteur.
En blijft die prijs dan lager?
Jij moet die kleding kopen, en ze met winst doorverkopen aan de (web)winkel. En die wil er ook weer winst op maken, dus voor de klant is jouw badkleding niet goedkoper dan wat ze ergens anders zouden kopen.

Valkuil: zonder enige kennis in het diepe springen, en een gat in de markt zien, waar er geen is.

Toegevoegd na 2 uur:
Maar als je echt serieuze plannen wilt maken, en hulp hebben, ga dan eens praten met/ of kijken op de site van de kamer van koophandel
12 jaar geleden
Edraket
12 jaar geleden
Ik denk dat als je de detailhandel een zeer mooi product aanbiedt met een goede/ruime marge zal hij jouw product tussen de andere merken hangen. De verkoopprijs is inderdaad niet lager maar dat hoeft ook niet.
Ik denk dat in Nederland per jaar wel een miljoen stuks badkleding over te toonbank gaan. Als je daarvan een heel klein percentage kunt scoren verdien je genoeg.
je kan het beste bij een groothandelkopen!!!