is het verstandig om een studie bedrijfseconomie te doen zonder bedrijfseconomie gehad te hebben?

is het verstandig om een studie bedrijfseconomie (finance and control) te doen zonder bedrijfseconomie gehad te hebben op de middelbare school? Ik zit nu in 4 havo en een studie bedrijfseconomie lijkt mij wel wat alleen heb ik geen bedrijfseconomie in mijn huidig vakkenpakket zitten. Is het niet zo dat ik in het eerste jaar een heleboel basis mis? De studie is wel toelaatbaar zonder bedrijfseconomie met het pakket economie en maatschappij

Weet jij het antwoord?

/2500

in 2003 heb ik mee gedaan aan een pilot binnen de bedrijfseconomie opleiding waarbij men het eerste jaar aanbood om een versneld jaar te doen (2 jaar in 1) voor VWO leerlingen. Ikzelf had totaal geen achtergrond (geen bedrijfseconomie gehad), een ander wel. Aan de hand van die ervaring hebben ze aangegeven dat het niet verstandig was om mensen een versneld jaar aan te bieden die geen achtergrond hadden tijdens de middelbare school. Op zich was versneld wel te doen voor me, maar het was zeker pittig. Echter, een gewoon jaar was goed te doen. Dus vanuit ervaring (en vanuit een commissie die daarvoor opgericht was) kan ik met zekerheid zeggen dat het goed te doen is om bedrijfseconomie te gaan doen als je dat niet tijdens de middelbare school hebt gehad. Je zal er wel voor moeten werken, veel tijd moeten insteken, want je begint wel (zoals je zelf eigenlijk al aan geeft) met een "achterstand" ten opzichte van anderen. Maar het is absoluut te doen. De vraag of het verstandig is, kan ik niet in die zin beantwoorden. Ik weet niet hoe gemotiveerd je bent, hoe gemakkelijk te leert en waarom je de keuze maakt van bedrijfseconomie als je er verder geen ervaring mee hebt. Er van uitgaande dat je hier goed over na gedacht hebt (en je ook goed hebt laten informeren) is het zeker geen onverstandige keuze.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100