Het kan wel, voor een cursus of een bacheloropleiding. Je zult wel zelf moeten zorgen dat je het niveau aankunt.

"Bij het inschrijven voor een cursus of bacheloropleiding worden geen specifieke vooropleidingseisen (zoals een vwo-diploma) gesteld. Alle cursussen zijn op academisch niveau. Algemene voorkennis en ontwikkeling op havo/vwo-niveau en een goede Nederlandse taalbeheersing (soms ook Engels) is daarom gewenst.

In de cursusbeschrijving op Studieaanbod staat informatie over de geadviseerde voorkennis of inhoudelijke ingangseisen (verplichte voorkennis). Voldoet u niet aan een ingangseis, dan kunt u niet inschrijven voor de betreffende cursus."
http://www.ou.nl/web/studeren/voorkennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, met VMBO-TL is je volgende stap mbo. wanneer je een diploma mbo niveau 4 hebt behaald kan je naar elk HBO opleiding doorstromen. Wanneer je ouder bent dan 21 kan je een toelatingstest doen waardoor je met het VMBO nog steeds op het HBO kunt studeren mits je de test doorstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat klopt die was ik vergeten ertussen te zetten :) thanks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap jouw laatste zin niet echt..misschien lees ik hem verkeerd.
De 21+ test is bedoeld voor mensen die niet aan de eisen voldoen (dus havo, vwo of mbo 4 onder andere). Om die test te mogen doen is de enige eis dat je 21+ moet zijn. Je hoeft voor deze test geen vmbo diploma te hebben. Nu ik het zo typ begrijp ik misschien dat deze zin bedoeld is voor de persoon in kwestie??
:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sjeel90: jouw antwoord geldt voor een 'gewone' universiteit, bij de OU ligt het net even anders.
Nee, dat kan niet. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 21 jaar of ouder bent kun je een toelatingstest doen (meestal in 3/4 vakken, ligt aan de opleiding die je wilt gaan doen) , waarmee je , mits je de test haalt, direct naar het HBO kunt gaan of de universiteit.
Natuurlijk is de toelatingstest voor de universiteit wel een stuk zwaarder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet van de 21+ toets, maar meer specifiek: ik wil naar de -open- universiteit, en dan bedoel ik niet de reguliere uni. De open universiteit is voor zover ik weet alleen in deeltijd en/of thuisstudie te volgen, en mijn vraag is dan nu of ik daar voor in aanmerking kan komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zoek je niet op de site van de open uni?? Die hebben vaak zat bij de opleidingen: toelatingseisen. staan. Dan kun je dus kijken of jouw situatie er bij staat. Zo niet, heb je dus pech, en moet je gaan voldoen aan die eisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Starr: jouw antwoord geldt voor een 'gewone' universiteit, bij de OU ligt het net even anders.