Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag psycholoog in een gevangenis worden, maar welke opleiding moet ik dan volgen?

ik zit in 5 havo en ik wil graag psycholoog in een gevangenis worden, maar welke opleiding moet ik dan volgen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je zult eerst een vwo-diploma moeten halen. Wie psychologie wil studeren, moet wiskunde op vwo-niveau beheersen. Heb je dat niveau niet, dan kun je voor de start van de studie een cursus wiskunde volgen bij de universiteit. Je mag je alleen voor de bachelor Psychologie inschrijven als je de eindtoets van deze cursus hebt gehaald.
Daarna volg je een studie Psychologie aan een universiteit.
Met de master Klinische Forensische Psychologie word je expert op het gebied van de analyse en behandeling van psychiatrische stoornissen in het forensische veld, zowel bij kinderen als volwassenen. Als klinisch-forensisch psycholoog kun je bijvoorbeeld aan de slag in tbs-klinieken, justitiële jeugdinstellingen, de bijzondere jeugdzorg en gevangenissen.
(Lees meer...)
SimonV
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding