Geen 60/60 bij Erasmus, mag ik dan wel naar het 2e jaar op de uni van Leiden?

Ik studeer aan de Erasmus uni eerste jaar, bestuurskunde. Aan de Erasmus moet je 60 van de 60 punten halen wil je doorgaan naar het 2e jaar anders krijg je een negatief studieadvies wat bindend is. Ik vroeg me dus of ik met bijvoorbeeld 50 punten op de Erasmus wel door mag naar het 2e jaar in bijvoorbeeld Leiden. (hier verlangen ze 45/60 in het eerste jaar om naar het tweede jaar te mogen).

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Sluiten de programma's aan? Maw. zou je sowieso kunnen overstappen als je wel aan de studiepunteneis voldoet?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@tinus1969 Ik ga er van uit dat het bachelor 1 programma de zelfde vakken moet bevatten. Verschil is dus dat je op de EUR alles binnen 1 jaar moet halen en in Leiden mag je met 45/60 naar jaar 2.
tinus1969
5 jaar geleden
@LucasJ, je moet er niet van uit gaan, je moet het checken. Assumption is the mother of all fuck-ups.
Ik WEET namelijk, dat je bij sommige studies niet kunt overstappen, of je gemiste vakken moet inhalen.
Quidplura
5 jaar geleden
Over het algemeen kan je vakken niet zomaar één op één overzetten als je gaat beginnen aan een andere universiteit. Je zal dus contact op moeten nemen met Leiden en in gesprek gaan met een studiebegeleider over eventuele vrijstellingen. Ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat het curriculum hetzelfde is. De opleidingen moeten een bepaald eindniveau halen, maar meerdere wegen leiden naar Rome. Misschien dat ze in Leiden andere keuzes maken over de invulling van vakken.

Antwoorden (1)

Hoogswaarschijnlijk wel, universiteiten en hogescholen werken met european credit system dus je kan je punten meenemen. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met de desbetreffende faculteit, hoe dat zit. Met de decaan etc.