Hoeveel AOW krijg ik?

Werk al vanaf mijn 20 jaar en nooit werkloos geweest en altijd wit gewerkt. Nu ben ik 61 jaar.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is niet zo te zeggen.
Als je nu 61 bent moet je na je 65e verjaardag door gaan met werken. De pensioenleeftijd is verhoogd. Afhankelijk van je geboortedatum -zie bron- kan je zelf kijken hoeveel het wordt. U bent geboren na 30 september 1956
Bent u geboren na 30 september 1956? Dan is de AOW-leeftijd minimaal 67 jaar en 3 maanden. De exacte AOW-leeftijd is 5 jaar van tevoren bekend. Check daarom ieder jaar in januari of de AOW-leeftijd is veranderd. Vul uw geboortedatum in en kijk wat uw AOW-leeftijd nu is.
https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/
.
AOW-pensioen
Hoeveel AOW krijgt u later
Heeft u DigiD? Op Mijn SVB ziet u meteen wat uw AOW-opbouw tot nu toe is en hoeveel AOW u kunt verwachten als u de AOW-leeftijd bereikt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bekijk uw AOW-opbouw op Mijn SVB
Op een SVB Pensioenoverzicht vindt u uw AOW-opbouw
Wilt u een precieze opgave van de perioden dat u AOW heeft opgebouwd? Vraag dan een SVB Pensioenoverzicht aan via Mijn SVB. Vraag uw SVB Pensioenoverzicht aan via Mijn SVB met uw DigiD
Heeft u geen DigiD? Vraag dan een pensioenoverzicht aan met het formulier 'Aanvraag SVB Pensioenoverzicht'.
https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/hoeveel_u/
.
ANTWOORD : vraagsteller krijgt geen AOW, is 61 jaar, dus €0,00 is het antwoord. https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/h...

Antwoorden (2)

Iedereen die in Nederland woont of werkt, is automatisch verzekerd. Het maakt dan niet uit wat uw nationaliteit is. Ieder jaar dat u verzekerd bent, bouwt u 2% AOW-pensioen op. U krijgt een volledig AOW-pensioen als u in de 50 jaar voor uw AOW-leeftijd altijd verzekerd bent geweest.
Heeft u buiten Nederland gewoond of gewerkt, dan bent u mogelijk niet verzekerd geweest en kan uw AOW-pensioen lager uitvallen. Een kleine groep mensen woont wel in Nederland, maar is toch niet verzekerd voor de AOW. Als je getrouwd bent krijg je € 768,71 netto per maand. als je partner ook de pensioen gerechtigde leeftijd heeft bereik krijgt die ook dat bedrag
Bedragen 2018
Dat de vraagsteller nu nog geen aow krijgt is wel duidelijk hij is nog niet op de gepensioneerde leeftijd. Misschien is tegen die tijd het bedrag van de aow iets hoger maar heel veel meer zal het niet worden. De aow uitkering groeit niet zo hard.
ronron1212
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Minner er is niets mis met dit antwoord. Graag even waarom
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ronron1212 Mogelijk dat de minnaars -geen min van mij- struikelen over je bedragen.
Kan niet, vs vraagt naar zijn AOW t.z.t. niet naar dat van 2018. VS is 61 dus is niet te beantwoorden, zijn geboortedatum is onbekend.
Lees mijn antwoord nog eens.
ronron1212
5 jaar geleden
Ik denk dat de vraag gaat over hoeveel geld krijg ik daarom staat er ook 2018 bedragen bij. Er staat niet in de vraag wanneer krijg ik aow
Antwoord: € 0,00 krijgt vraagsteller.
Vs krijgt geen AOW, is 61 jaar, dus moet vs nog even wachten.

Zie mijn reactie. onder vraagstelling