Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn baas me minder laten werken dan mijn contracturen?

Ik werk in de supermarkt als teamleider en heb sinds kort een vast contract voor 24 uren, afgelopen weken heb ik direct al meer dan contract gewerkt hierdoor heb ik overuren opgebouwd. Nou plant mijn werkgever me de komende weken minder dan contract in, mag dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij mag hij je wel indelen voor minder uren als hij je gewoon 24 uur betaald. Minder dan 24 uur betalen mag niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het dan niet verplicht gebruiken van vakantieuren?
Erna55
6 jaar geleden
Overuren zijn geen vakantieuren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat mag volgens mij wel, zo wordt het weer een beetje rechtgetrokken.
als je te veel overuren hebt, kun je heel veel vrij vragen, en zit je baas met een probleem...
d.w.z. als hij iedereen maar eindeloos zou laten overwerken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.juridischloket.nl
Bel ze even. Houd wel je contract bij de hand. Zij kunnen je verder helpen.
HeerVoldemort
6 jaar geleden