Dat ligt eraan welke media je bedoelt.

Brugklassers die vaak naar MTV, TMF en dat soort programma's kijken zullen een ander soort Engels leren dan kinderen die CNN en BBC kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed, weet je waarom?

omdat ik in mijn 2 jaar op de middelbare school nooit, ja nog NOOIT voor een engels SO/proefwerk geleerd laatst haalde ik nog een 9.4 voor een engels proefwerk zonder mijn engels boek open te slaan...

en dat allemaal door de engelstalige media en mijn engelse vrienden

Toegevoegd na 6 minuten:
omdat ik in mijn 2 jaar op de middelbare school nooit, ja nog NOOIT voor een engels SO/proefwerk geleerd [[[[had]]]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me helemaal niet fout! Ik zou ze wel naar BBC laten kijken (Veel leuke, leerzame programma's en films) en minder snel naar MTV e.d. Ook mijn kinderen kijken naar de BBC en voor Duits naar de Duitse zenders. Fatsoenlijk Nederlands via de Belgische zenders. Helaas wordt er op de Nederlandse zenders alleen in Hollands dialect gesproken. Onacceptabel voor iemand uit Maastricht. Spelenderwijs een taal leren. Prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je leerlingen die goed in Engels zijn vragen hoe dat komt, is het antwoord bijna altijd TV of gamen. Mijn conclusie is dan ook dat het goed is voor hun kennis van de Engelse taal alhoewel ik mijn twijfels heb over de invloed van de media op de rest van hun ontwikkeling.