Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In mijn wiskundeboek staat 'teken in je schrift een zeshoek PQRSTU'?

En ik snap er niks van, wat bedoelen ze hier mee, graag uitleg maar geen antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het idee is dat je eenzeshoek tekent. De letters geven de namen van de hoekpunten weer (Zie dat het 6 latters zijn ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet of in het in je boek wordt uitgelegd, maar ze bedoelen hier een 'tucker-zeshoek' mee. Ik kan je wel een bron geven, maar daar staat ook meteen het antwoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een 6hoek tekenen en bij alle uiteindes P/Q/R/S/T/U zetten. Waarschijnlijk staat er het aantal graden bij. Zo niet:
Je doet 360 (graden) : 6.
Dat is dan 1 hoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met hoeken van 60 graden krijg je een gelijkzijdige driehoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O sorry!
Uitleg is hetzelfde als een antwoord, maar dat terzijde; feitelijk wordt gevraagd in je wiskundeboek om zes lijnen met elkaar te verbinden, dan krijg je vanzelf een zeshoek. Elke hoek moet je een unieke letter geven uit de letterreeks PQRSTU (zie voorbeeld).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zeshoek is een figuur met zes gelijke hoeken, dus elk een hoek van 360/6=60 graden. Verder gewoon met je geo tekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding