In mijn wiskundeboek staat 'teken in je schrift een zeshoek PQRSTU'?

En ik snap er niks van, wat bedoelen ze hier mee, graag uitleg maar geen antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het idee is dat je eenzeshoek tekent. De letters geven de namen van de hoekpunten weer (Zie dat het 6 latters zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet of in het in je boek wordt uitgelegd, maar ze bedoelen hier een 'tucker-zeshoek' mee. Ik kan je wel een bron geven, maar daar staat ook meteen het antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een 6hoek tekenen en bij alle uiteindes P/Q/R/S/T/U zetten. Waarschijnlijk staat er het aantal graden bij. Zo niet:
Je doet 360 (graden) : 6.
Dat is dan 1 hoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met hoeken van 60 graden krijg je een gelijkzijdige driehoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O sorry!
Uitleg is hetzelfde als een antwoord, maar dat terzijde; feitelijk wordt gevraagd in je wiskundeboek om zes lijnen met elkaar te verbinden, dan krijg je vanzelf een zeshoek. Elke hoek moet je een unieke letter geven uit de letterreeks PQRSTU (zie voorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zeshoek is een figuur met zes gelijke hoeken, dus elk een hoek van 360/6=60 graden. Verder gewoon met je geo tekenen.