Wat is mijn opzeggingstermijn?

Ik werk nu ongeveer een jaar bij mijn huidige werkgever maar ik zou graag tegen kerstmis veranderen van job, na 1 jaar en 4maand ongeveer. Wat zou mijn opzeggingstermijn dan ongeveer bedragen? (België)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hier in Nederland zou dit één maand zijn,maar ik weet niet hoe dat zit in Belgie.
Je kunt beter je contract even nalezen want daar moet het in staan als het goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland is het standaard één maand, tenzij in het contract anders is overeengekomen, waarbij het wettelijk maximum op 2 maanden ligt.

Voor belgie zou ik de vraag stellen op goeievraag.be

Toegevoegd na 31 seconden:
Helaas...goeievraag.be blijkt dezelfde site als .nl... dacht dat het wel een eigen database zouh ebben gehad. Sorry...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wettelijke opzegtermijn is 1 maand in NL. Als je 2 maanden en een aantal dagen aanhoudt zit je altijd goed.