Hoe om te gaan met stelende collega?

Mijn collega neemt dagelijks spullen mee die ze niet betaald. Ik heb haar er op aan gesproken, en zegt dat ze het doet voor haar kinderen, omdat ze in de schuldhulp zit. Ze heeft beterschap beloofd, maar ondertussen gaat ze gewoon door. De leidinggevenden hebben niets in de gaten, omdat ze zich voordoet als een voorbeeldig werknemer, daardoor heeft ze verleden week ook een vast contract gekregen. Voor mij en een andere collega die er ook vanaf weet, verpest ze onderhand wel de werksfeer voor ons.
Wat is de beste manier om haar te stoppen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Melden bij de werkgever. Er is geen enkele reden om dit niet te doen. Bij wijze van service kun je nog eenmaal na constateren van diefstal je collega melden dat je het een volgende keer meldt bij de direct leidinggevende. Doet deze niets dan bij het hoger management. Dat diefstal van eigendommen van werkgever een reden is voor ontslag op staande voet hoeft je niet van melden te weerhouden. Toegevoegd na 3 minuten: De "schuldhulp" als reden voor diefstal is onzin. Bij ontslag op staande voet is er (in de regel) geen ww, hoogstens bijstand en dan zal ze het met nog minder moeten doen. Toegevoegd na 5 uur: NB: ik zie, door te klikken op je naam, dat je een jaar geleden de vraag hebt gesteld: "Wat moet ik doen als ik zie dat een collega goederen steelt uit de kringloopwinkel?" Ik mag hopen dat dit niet over hetzelfde bedrijf en dezelfde collega gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100