Hoe om te gaan met stelende collega?

Mijn collega neemt dagelijks spullen mee die ze niet betaald. Ik heb haar er op aan gesproken, en zegt dat ze het doet voor haar kinderen, omdat ze in de schuldhulp zit. Ze heeft beterschap beloofd, maar ondertussen gaat ze gewoon door. De leidinggevenden hebben niets in de gaten, omdat ze zich voordoet als een voorbeeldig werknemer, daardoor heeft ze verleden week ook een vast contract gekregen. Voor mij en een andere collega die er ook vanaf weet, verpest ze onderhand wel de werksfeer voor ons.
Wat is de beste manier om haar te stoppen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
ronron1212
6 jaar geleden
Melden bij de werkgever.
Amadea
6 jaar geleden
Dat is een geldige reden voor ontslag op staande voet. Had het maar eerder dan vorige week gemeld....
Ritsuka
6 jaar geleden
Melden bij de leidinggevende
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou haar waarschuwen dat als je merkt dat ze het weer doet, je dit gaat melden. En dan ook doen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Melden en snel ook. Anders ben je mede schuldig.

Antwoorden (1)

Melden bij de werkgever. Er is geen enkele reden om dit niet te doen.

Bij wijze van service kun je nog eenmaal na constateren van diefstal je collega melden dat je het een volgende keer meldt bij de direct leidinggevende. Doet deze niets dan bij het hoger management.

Dat diefstal van eigendommen van werkgever een reden is voor ontslag op staande voet hoeft je niet van melden te weerhouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De "schuldhulp" als reden voor diefstal is onzin. Bij ontslag op staande voet is er (in de regel) geen ww, hoogstens bijstand en dan zal ze het met nog minder moeten doen.

Toegevoegd na 5 uur:
NB: ik zie, door te klikken op je naam, dat je een jaar geleden de vraag hebt gesteld: "Wat moet ik doen als ik zie dat een collega goederen steelt uit de kringloopwinkel?"
Ik mag hopen dat dit niet over hetzelfde bedrijf en dezelfde collega gaat.
Computoon
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mevrouw zit al in de bijstand.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja inderdaad dezelfde collega. Ik ben er een tijd uit geweest, en bij terugkomst, een maand geleden hoopte ik dat de situatie veranderd zou zijn. maar nog niets veranderd. Was vergeten dat ik de vraag al eens gesteld had.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gewoon weer melden!
deze mevrouw heeft duidelijk hulp nodig!