Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan mijn werkgever mij als ik na 2 dienstjaren een vast contract moet krijgen weer een tijdelijk contract geven met andere functie?

Momenteel ben ik student verpleegkunde. Ik werk als verzorgende. Mijn werkgever heeft laten doorschemeren mij na mijn afstuderen als verpleegkundige in dienst te willen houden.
Als ik afstudeer zijn mijn 2 jaar om en zou ik dus eigenlijk een vast contract moeten krijgen. Kan mijn werkgever mij weer 2 jaar een tijdelijk contract geven als mijn functie veranderd in verpleegkundige of dient deze mij toch een vast contract te geven ondanks de functie verandering?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is een van de uitzonderingen . De BBL of bol opleiding's trajecten gaan pas van af behalen diploma gelden voor de keten regeling . In eerste instantie had de wet daar in niet voorzien dus leerlingen met een leer overeenkomst die wel 3 jaar duren niemand wilde dan nog een ll aan nemen vreesde men . Toen een ondoordachte reparatie wetgeving met dit resultaat .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De ketenregeling is niet afhankelijk van de functie of het salaris of het aantal uur. Dus na 2 jaar tijdelijke contracten mag er geen tijdelijke arbeidsovereenkomst meer volgen. Maar een contract voor onbepaalde tijd. Tenzij je voorheen als leerling bij deze werkgever hebt gewerkt, dan mag op deze periode wel een tijdelijk contract volgen.
Bij een nieuwe functie mag trouwens wel een nieuwe proeftijd afgesproken worden. Immers er worden nieuwe vaardigheden gevraagd en andere eisen gesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Dan weet ik waar ik aan toe ben
Ben je bbl'er of weekendhulp bij je werkgever? Als weekenhulp zijnde klopt het andwoord dat reeds gegeven is door juuls1.