Hoe warm mag het in een examenlokaal zijn?

Goedemiddag,

Deze week heb ik een aantal examens allemaal pas om 14.15.
Nu loopt de temperatuur al aardig op en donderdag hebben ze het over 32 graden.
Bij ons op school en in de lokalen is het al snel erg warm, nu is mijn vraag is er een maximum temperatuur hiervoor?

Kan er eigenlijk niks over vinden,maar ik vindt het absoluut niet prettig om in een vies warm benauwd lokaal een examen te maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Leerlingen vallen ook onder de arbo-wet:

Art. 1.10. Toepasselijkheid
"Tenzij hierna anders is bepaald, zijn de wet en dit besluit van toepassing op werknemers in onderwijsinrichtingen en op overeenkomstige wijze van toepassing op leerlingen en studenten in onderwijsinrichtingen die handelingen verrichten die vergelijkbaar zijn met arbeid in de beroepspraktijk."

Maxima:
* De maximum temperatuur op de werkplek voor zittende kantoorarbeid mag niet hoger zijn dan 30 °C.
* De maximum temperatuur op de werkplek voor licht lichamelijk werk (bijvoorbeeld kassawerk) mag niet hoger zijn dan 28 °C.
* De maximum temperatuur op de werkplek voor intensief werk mag niet hoger zijn dan 26 °C met een voelbare luchtstroom en 25 °C zonder voelbare luchtstroom.
* De maximum temperatuur op de werkplek voor zeer intensief mag niet hoger zijn dan 25 °C met een voelbare luchtstroom en 23 °C zonder voelbare luchtbeweging.

Het mag in het examenlokaal dus niet warmer dan 30 graden zijn.
SimonV