kan ik in 2 de zelfde branche's werken ? bijvoorbeeld de albert heijn en de lidl

ik heb van een aantal mensen gehoord dat dit niet mag maar ook weer van een aantal wel ?? kan iemand mij goed uitleggen of die kan ja of nee. alvast hartstikke bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
japs in welke artikel staat die beschreven ? ik heb de contract nu bij me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
trouwens deze site is niet zo overzichtelijk voor een nieuwe gebruikers ik weet niet eens hoe ik moet antwoorden op mijn eigen topic :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee ik vroeg deze vraag een x aan me FL hij zei dat et in men contract stond.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je kunt niet antwoorden op je eigen vraag, alleen reageren op wat andere mensen geantwoord hebben.

Antwoorden (7)

Nee dat mag niet. Ik werk bij Lidl en in mijn contract staat dat dat niet mag.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik ben overigens all-round medewerker. Gewoon vakkenvuller zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft alles te maken met het wel of niet aanwezig zijn van een concurrentiebeding in het contract. Als dat er in staat zal het inderdaad niet mogen. De meeste concurrentie bedingen worden echter voor de rechter nietig verklaard wegens onredelijkheid, maar ja...of je daar iets mee opschiet is een ander verhaal natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon naar de supermarkten gaan en vragen hoe ze daar over denken,
dan weet je het zeker, want misschien denken ze daar onderling ook wel verschillend over en ligt het aan de leiding.
Dus beter gewoon vragen dan stiekem 2 baantjes want daar voel je je dan ook niet lekker bij.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Concurrentiebeding geld alleen voor medewerkers op bepaalde posities. Een vakkenvuller/kassiere zal dit nooit en te nimmer opgelegd kunnen krijgen.
Ben je daarintegen een filiaalleider, dan kan men dit zekers in het contract opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het aantal uren , wat je per week werk meespeelt.
Als één werkgever je niet meer dan 20 uren wil laten werken, dan kan hij niet verbieden dat jij die andere 20 uren ergens anders gaat werken, als dit jouw werktijden niet in gevaar brengt.
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf bij welk bedrijf het is.
De Albert Heijn en de Lidl vallen allebei onder verschillende CAO's.
Als je weet onder welke CAO het valt, kan je het daar in lezen of navragen bij de vakbond.

Dit kan je op internet opzoeken. Aangezien je bijvoorbeeld ... aangeeft. Heb ik er nu even geen bronnen bij gezet.Ik weet niet of je bij een van die bedrijven werkt en dat dus van toepassing is op jou vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag in principe werken waar je wilt, maar in je contract kan een voorwaarde staan dat je niet tegelijkertijd bij de concurrent mag werken. Lees je contract erop na.
Zoals je in sommige banen een concurrentiebeding hebt: tijdens en na je baan mag je niet soortgelijke activiteiten doen, om te voorkomen dat je kennis die je in die ene baan hebt opgedaan, vervolgens elders gebruikt, wat ten nadele van die ene werkgever zou kunnen zijn.
Voorbeeld: je werkt bij een bedrijf, je weet dat dat bedrijf een concurrent gaat overnemen, en vervolgens ga je ergens anders werken - dan zou je niet mogen zeggen: joh, mijn vorige werknemer loert op bedrijf X, ze willen er zoveel voor betalen, als wij nou iets meer bieden verkoopt bedrijf X zich aan ons.