Heb na 1 mei proberen in te schrijven voor HBO, mag blijkbaar niet, wat nu?

Hier mee bedoel ik, wat zijn nog me opties. Ik vind een tussenjaar niet slecht per se omdat ik niet goed weet wat ik wil doen maar, als er ergens een optie is voor mij om toch mijn HBO te doen zou ik dit graag horen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt een andere school proberen, wellicht dat je daar wel wordt aangenomen. Sommige opleidingen starten ook in februari, dus dan hoef je maar een half jaar te compenseren.

Antwoorden (1)

Het Hoger onderwijs en alle voorlichtingsdiensten hameren er in alle voorlichtingsactiviteiten al sinds vorig jaar op dat je je voor 1 mei moet aanmelden, dat is je dan blijkbaar toch ontgaan. Studenten die zich later aanmelden, MOGEN geweigerd worden, maardat is geen verplichting. Ik zou dus voor de zekerheid toch even contact opnemen met de instelling waar je je wilt aanmelden. Wat vaak nog wel een optie is, is aanmelding bij het private onderwijs (bijvoorbeeld NCOI of LOI), die zijn niet aan de datum van 1 mei gebonden. Als je toch te laat bent, zit er inderdaad niet anders op dan een jaar anders in te vullen (werk, reizen).