Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb na 1 mei proberen in te schrijven voor HBO, mag blijkbaar niet, wat nu?

Hier mee bedoel ik, wat zijn nog me opties. Ik vind een tussenjaar niet slecht per se omdat ik niet goed weet wat ik wil doen maar, als er ergens een optie is voor mij om toch mijn HBO te doen zou ik dit graag horen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
989
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt een andere school proberen, wellicht dat je daar wel wordt aangenomen. Sommige opleidingen starten ook in februari, dus dan hoef je maar een half jaar te compenseren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het Hoger onderwijs en alle voorlichtingsdiensten hameren er in alle voorlichtingsactiviteiten al sinds vorig jaar op dat je je voor 1 mei moet aanmelden, dat is je dan blijkbaar toch ontgaan. Studenten die zich later aanmelden, MOGEN geweigerd worden, maardat is geen verplichting. Ik zou dus voor de zekerheid toch even contact opnemen met de instelling waar je je wilt aanmelden. Wat vaak nog wel een optie is, is aanmelding bij het private onderwijs (bijvoorbeeld NCOI of LOI), die zijn niet aan de datum van 1 mei gebonden. Als je toch te laat bent, zit er inderdaad niet anders op dan een jaar anders in te vullen (werk, reizen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding