Kan je met TSO advocaat worden?

Hey

Ik zit nu in ASO maar ik voel aan dat het misschien een b-attest gaat worden.. kan ik met TSO advocaat worden? Of dokter? Kan je alles doen wat je met ASO kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K
tinus1969
6 jaar geleden
Vlaanderen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja

Het beste antwoord

Over rechten weet ik het niet echt. Zo'n richting is sowieso niet makkelijk, al doe je latijn-wiskunde. Het zal ook afhangen wat voor een richting je doet in TSO. Voor dokter heb je veel wiskunde en wetenschappen nodig om een kans te maken om door het ingangsexamen te komen, dus als dokter je droom is kies je best een wetenschappelijke richting.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar het is dus zeker mogelijk?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is altijd mogelijk in theorie. Je zal er sowieso een stevig stel hersenen voor nodig hebben en er veel voor moeten werken.
Op basis van welke richting je doet (in ASO, TSO of BSO) kan iemand onmogelijk besluiten hoe slim je bent. In elke tak heb je moeilijke en minder moeilijke richtingen. Voor die studie rechten (dus om advocaat te worden) heb je niet echt een bepaalde voorkennis nodig. Als je slim bent en bereid bent er veel voor te werken kan je er wel komen. Voor de studie geneeskunde heb je een uitgebreide voorkennis nodig van wiskunde en wetenschappen om te kunnen slagen voor het ingangsexamen. Ik denk dat je dit het best eens met je klastitularis bespreekt. Hij/zij kent je capaciteiten en weet veel over de verschillende richtingen.