Mag je andere vakken kiezen op de VAVO?

Hallo! Ik ben gezakt voor m'n examens (Havo). Ik had NG als vakkenpakket. Ik wil nu heel graag VAVO gaan doen. Mag je dan ipv scheikunde en biologie ook andere vakken kiezen, of moet je per se de vakken kiezen waar je voor gezakt bent? In mijn geval is dat scheikunde, wiskunde en biologie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Jij mag kiezen wat jij wilt als het geheel maar weer een profiel wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus samen met de vakken die je wel hebt gehaald moeten de nieuwe vakken weer een volledig profiel worden, anders zul je nooit je havo diploma krijgen.

Je mag natuurlijk altijd alle vakken volgen zonder dat je je richt op een diploma of als je je diploma al hebt vakken volgen om zo een tweede/derde profiel bij elkaar te halen, dat maakt allemaal niet uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal goed dan! Heel erg bedankt voor uw reactie! Ik ga die exacte vakken laten vallen, want ik ben ze meer dan zat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk profiel ga je dan nu nemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe zit het met je profielwerkstuk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga nu CM doen op het VAVO. De vakken Geschiedenis, MAW en Duits. Ik weet eigenlijk niet wat er met mijn profielwerkstuk gast gebeuren. Ik had er een 8 voor..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Profielwerkstuk
Alle leerlingen die voor een diploma Havo of VWO in aanmerking wensen te komen, moeten een profielwerkstuk schrijven. Een profielwerkstuk is de kroon op 5, 6 of 7 jaar Voortgezet Onderwijs. De onderwerpkeuze is vrij, maar het onderwerp moet wel passen binnen één van de vakken waar je examen in aflegt. Dit hoeft niet noodzakelijk een profielvak te zijn, het mag ook een vak uit het gemeenschappelijk deel of het vrije deel zijn. Een profielwerkstuk moet zelfstandig worden geschreven. Het inleveren van een kant en klaar profielwerkstuk, bijvoorbeeld van de school van herkomst, is niet toegestaan omdat dan het proces niet beoordeeld kan worden. Het profielwerkstuk wordt beoordeeld met een cijfer. Indien het profielwerkstuk op de school van herkomst is afgesloten, hoeft het profielwerkstuk bij het Vavo niet meer te worden gedaan.
http://www.davinci.nl/site/index.php/opleiding/vavo/hoger_algemeen_voortgezet_onderwijs_havo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zei mijn mentor ook inderdaad. Weet u toevallig ook hoeveel lesuren je hebt per week op het vavo, als je 3 vakken hebt? Ik moet dan even kijken hoe ik het met m'n bijbaantje ga regelen.