Krijg je een formule blad tijdens het examen?

Krijg je morgen voor wiskunde a een formuleblad, zoja welke formules staan er dan op.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.6K
Erna55
6 jaar geleden
Wat heeft je docent hierover verteld ?

Antwoorden (2)

Bij alle centrale examens wiskunde op havo en vwo mag de formulekaart niet meer worden gebruikt.
De formulekaart is handig om formules die je bij het vak gebruikt nog eens na te lezen.
Op de kaart staan alle formules van HAVO en VWO, wiskunde A, B, C en D. Je hoeft ze dus waarschijnlijk niet per se allemaal te kennen.
Probeer ook richting je eindexamens zoveel mogelijk uit je hoofd te leren of te kunnen afleiden.
Op je eindexamen moet je namelijk ook zonder formulekaart werken.

Toegevoegd na 3 uur:
Toegestane hulpmiddelen vwo/havo 2017
Let op: de bijlage is op onderdelen gewijzigd.
Dit is gebeurd via een wijzigingsregeling: Regeling van het College voor Toetsen en Examens van 16 oktober 2015, nummer CvTE-15.02096, houdende wijziging van de Regeling toegestane hulpmiddelen voor de centrale examens VO 2016 en de Regeling toegestane hulpmiddelen voor de centrale examens VO 2017.
In de bijlage zijn deze wijzigingen zichtbaar aan de blauwe markeringen.
https://www.examenblad.nl/hulpmiddel/toegestane-hulpmiddelen-vwo-havo-8/2017
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kort antwoord: Bij het normale examen wiskunde a havo krijg je een formuleblad gegeven. (zie in de bijlage op pagina 2 en 3 welke informatie je krijgt)

Bij het bezemexamen krijg je geen formuleblad gegeven.

Langer antwoord: Het examen wiskunde a havo maakte de afgelopen jaren een verandering door. Tot vorig jaar was er sprake van een pilot-examen. Dit pilot-examen is nu echter het 'normale' examen wiskunde a. Bij het normale examen (tot vorig jaar het pilot-examen) krijg je inderdaad een formuleblad omdat er formules kunnen worden gevraagd die niet makkelijk te onthouden zijn. In de bron zie je welke formules je gegeven krijgt.

Bij het bezemexamen wiskunde a (tot vorig jaar het 'normale' examen) krijg je GEEN formuleblad net zoals voorgaande jaren. Het bezemexamen hebt je onder andere wanneer je vorig jaar gezakt bent.

Let dus goed op welk examen je doet, dit maakt uit voor de kwestie of je wel of niet een formuleblad krijgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje wel voor je antwoord heeft mij goed geholpen!