Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste geneeskunde studie in Nederland?

Ik ben nu 17 en wil volgend jaar geneeskunde studeren. Als ik op Google zoek waar ik geneeskunde kan studeren krijg ik vele opleidingen in veel verschillende plaatsen. Maar dan is mijn vraag dan ook (wat ik niet op Google kan vinden): waar kan ik het beste geneeskunde studeren? Wie heeft de beste opleiding? Waar leer je het meest?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens de Elsevier Studietest 2016 was de geneeskunde-opleiding aan de Universiteit Utrecht de beste, daarna volgde die van de Vrije Universiteit Amsterdam, de anderen volgen daarna.
(Lees meer...)
Antoni
6 jaar geleden
Volgens studiekeuze123.nl, een zeer betrouwbare site als het op studies aankomt, kun je de verschillende geneeskunde opleidingen met elkaar vergelijken. Volgens deze site is de geneeskunde studie aan de universiteit van Maastricht of Utrecht het best. Let wel op dat dit het studenten oordeel is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Utrecht heeft inderdaad een hoge studentenscore.
Volgens de site (studentenoordeel) Rotterdam, Nijmegen en Utrecht.
Maastricht als laatste samen met Leiden
https://www.studiekeuze123.nl/studies/geneeskunde-wo-master
De opleiding is niet overal hetzelfde, je zal zelf moeten gaan kijken bij een open dag en die plak kiezen die je het meeste aanspreekt.
Verder kun je een eerste en tweede keus opgeven, wil niet zeggen dat je daar dan ook geplaatst wordt.
Succes met je keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding