Hoe kan je als volwassene, met een goede baan enzo, toch een beetje alternatief uiterlijk( hebben, zonder dat je in problemen komt met je werk?

Wel verzorgd, maar alternatief uiterlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang je maar goed bent in wat je doet, wordt een afwijkend uiterlijk wel getolereerd. Wordt je werk minder gewaardeerd, dan gaat je uiterlijk ook meetellen.

Kent een werkgever of klant je nog niet, of heb je steeds te maken met nieuwe klanten, hou je uiterlijk dan wat neutraler. Zodra mensen je kwaliteiten kennen en je weten te waarderen, kun je je persoonlijker gaan kleden.

Geef mensen de tijd om te wennen door details te veranderen, en ga niet van de ene op de andere dag compleet over van kledingstijl. Vraag je je af of je te extreem te werk gaat, vraag dan eens aan een collega wat die ervan vindt. Meestal kunnen die je prima van advies voorzien.

Hou tenslotte in gedachten dat je op je werk niet alleen inzet voor jezelf, maar ook voor een werkgever met bepaalde doelstellingen. Je uiterlijk moet die doelstellingen niet in de weg gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien door je werk aan te passen aan je uiterlijk. Ik weet niet wat jij onder alternatief verstaat,maar als dat gothic is zullen er maar weinig bedrijven zijn die jou als vertegenwoordiger op pad willen sturen.Maar misschien doen ze dat ook al niet als je een rood pak aanhebt ipv een zwart.
Dus kijk wat de cultuur van het bedrijf is, en hoe je dat samen kunt voegen met jouw alternatieve kledingsteil zonder helemaal uit de toon te vallen.
En als je niets met klanten te maken hebt zal het allemaal een stuk makkelijker zijn
anneliez
12 jaar geleden
Zolang je er maar verzorgd en schoon uitziet, kan je ook een 'alternatief' uiterlijk hebben. Je kunt bijv. een heel apart kapsel hebben, maar indien je het goed gewassen en verzorgd hebt en het bij je past, zou ik niet weten wat erop aan te merken valt. Zodra je uiterlijk extreem is en de mensen afschrikt, dan kom je toch echt in de problemen indien jouw werkgever een representatieve functie van jou verlangt en het evtl. klanten kan kosten.
amc
12 jaar geleden
Tja, een alternatief is wel erg breed, ik denk dat als je bijvoorbeeld een grote tattoo of een piercing op een zichtbare plek hebt dat je er een mooi verhaal bij moet vertellen zodat de werkgever weet dat je het niet doet omdat je bij een of andere 'gang' zit maar bijv. een tattoo voor je kind etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal afhangen van de policy van het bedrijf waar je werkt.
Is er een bepaalde kledingstijl gewenst die niet bij jou past dan is een alternatieve kledingstijl toch een probleem.
Je zult je dan toch moeten aanpassen aan de regels van jouw bedrijf.
Staat dit je tegen, dan is het zoeken naar een passende baan waar kleding geen probleem is een betere oplossing.