Dat mag. De werkgever zal wel speciffieke eisen kunnen hebben over de zichtbaarheid van tatoeages. In 2008 heeft Ter Horst ook vergaande voorstellen gedaan omtrent kledingvoorschriften.

In bijgaand hulpverlenersforum werd hier recent nog over gediscussieerd.

Volgens mij is er na 2008 niet heel veel aandacht meer besteed. Wettelijk is er niets tegen de tatoeages binnen de beroepsgroep, maar algemene richtlijnen mogen in een korps voorschrijven dat tatoeages bedekt moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het voor het publiek niet zichtbaar is, dan is er in principe geen probleem. Tenzij het bedenkelijke tattoos zijn, dan zul je er vragen over krijgen op de werkvloer ( bijv als ze zichtbaar zijn bij het douchen na de dienstsport). Bij bedenkelijke tattoos zou je kunnen denken aan beledigende leuzen of bijv hakenkruizen etc.
AlphaLimaSierra