Heb je HBO werk- en denkniveau als je hebt gewerkt voor een bedrijf dat HBO niveau eist?

Aantonen dat je beschikt over HBO werk- en denkniveau. Als je weleens voor een baas hebt gewerkt die in zijn vacature aangeeft op zoek te zijn naar medewerkers op HBO niveau, heb je dan ook HBO werk- en denkniveau als je al voor die werkgever hebt gewerkt? En als je eigen baas bent waar HBO voor gevraagd wordt door bedrijven, zit je dan ook op HBO niveau?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een baas kan op zoek zijn naar medewerkers op HBO niveau maar mij is niet duidelijk of jij, toen je daar werkte OOK op HBO niveau hebt gewerkt. Dat kunnen wij niet inschatten maar dat weet je zelf het beste.

Eigen baas zijn zegt niets over HBO niveau want er zijn zat mensen die eigen baas zijn maar dat niveau totaal niet hebben. Als je eigen baas bent in een bedrijf waar HBO voor gevraagd wordt door bedrijven zegt weer niet zo heel veel.

Kortom: gebruik al je voorbeelden om aan te tonen dat jij HBO niveau hebt en laat degene die jouw sollicitatieformulier gaat bekijken dit beoordelen, die bepaalt dit namelijk. Er is geen wet die bepaalt of jij HBO niveau hebt zonder HBO te hebben, dat moet iemand (helaas) beoordelen. Dus goed uitleggen wat je hebt gedaan, liefst ook met leiding gevende zaken erbij en aanvullende cursussen etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het aan kon wel. Als het te moeilijk was niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Kort, maar krachtig, maar duidelijk en helemaal juist! +1
Uit jouw opleiding zal ook moeten blijken welk niveau jij beschikt. Werkervaring zegt wat dat betreft weinig. Alleen als je op MBO+ bent opgeleid en lange werkervaring (5 jaar of meer) in een functie op HBO-niveau hebt dan is echt te verwachten dat je daadwerkelijk zo'n niveau bezit.
Amadea