Hoeveel uur rijles is gemiddeld?

Ik wil beginnen aan het het behalen van m'n B rijbewijs, nu biedt de autorijschool hier in de buurt een pakket aan waar 30 uur rijles inbegrepen is.

Nu weet ik van mijzelf dat ik alleen het besturen van de auto zelf moet leren, de verkeersregels ken ik met m'n ogen dicht.

Wat is het gemiddelde aantal uur rijlessen wat je nodig hebt? Als je minder dan 30 uur gebruikt, krijg je het resterende aantal uur in geld terugbetaald en als 30 uur vrij ruim genomen is dan ben ik er bijna zeker van dat ik dat niet nodig zal hebben. Is 30 uur echter vrij krap dan zal ik er genoeg aan hebben of heb ik misschien wel meer nodig. Ik heb totaal geen inzicht in wat 'normaal' is wat betreft het aantal uur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (4)

Het gemiddelde is 30 uur. Ook ik had geen problemen met verkeersregels, maar dat is natuurlijk niet het enigste. De auto onder controle hebben zonder er teveel over na te moeten denken en anticiperen op medeweggebruikers is ook heel belangrijk. dan zit je ook nog aan wachttijden van aanvragen voor examen of proefexamen. het is handig als je dan nog 1x per week lest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30 uur dus 1 pakket
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons in de stad heb je de rijles-pakketten van 30 uur, 35 uur, 40 uur en de keuze voor wekelijkse lessen voor zolang je nodig hebt. Bij de pakketten zit dan ook nog een intake-les en een proefexamen.
Dat aantal zal zeker gebaseerd zijn op een gemiddelde.
Een gemiddelde komt tot stand uit meer lessen en minder lessen.

Voor jou zou ik starten met een pakket van 30 lessen. Je neemt geen risico (als je weet dat de rijschool goede recensies heeft) en bij minder krijg je terug en anders boek je bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk wat voor type je bent en zie dan hoeveel lessen jij ongeveer nodig zou hebben.

Wonderkind 12 tot 20
Vlotte leerling 20 tot 30
Doorsnee leerling 27 tot 40
Matige leerling 32 tot 45
Trage leerling 35 tot 55

Dit is natuurlijk maar een schatting. Misschien ben jij op de openbare weg gespannen en leer je minder snel. Misschien krijg je last van een tijdelijke terugval, bijvoorbeeld doordat je onregelmatig rijles hebt.

In het artikel "Rijbewijs halen met minder rijlessen" vertellen ze ook nog wat je zelf kunt doen om sneller te leren rijden.
Zie de bron!!