Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn school mij toegang tot het schoolplein weigeren?

Binnenkort zal er op mijn school een examenstunt plaatsvinden. Nu heeft de schoolleiding bedacht dat leerlingen zelf de beveiliging moeten betalen. 5 euro per persoon. Als dit niet betaald wordt zullen leerlingen geen toegang krijgen tot het schoolplein. Uiteraard snap ik dat leerlingen die gedronken hebben niet worden toegelaten. Maar ik vraag me af of mijn school mij ook toegang mag weigeren wanneer ik mij normaal gedraag. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
MarBet
7 jaar geleden
Ja hoor, mag de school gewoon doen. De school organiseert blijkbaar iets en vraagt de studenten om een bijdrage om de beveiliging te regelen. Jij hebt de keus: deelnemen en betalen, of niet deelnemen.
Het schoolplein is terrein van de school. Dus de school mag bepalen wie op het plein mag komen. Natuurlijk moet je wel in staat zijn bij de lessen te komen als die op dat moment ook worden gegeven. Dus als dat zo is en je moet hiervoor over het schoolplein, dan zullen ze je wel moeten doorlaten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het licht eraan hoe je het bekijkt. Als je buiten de schooltijden op het schoolplein zou willen komen, kan het zijn dat ze je dat verbieden. Maar het is niet mogelijk als je tijdens schooltijden niet op het schoolplein mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding