Wat zijn leuke en leerzame computerlessen voor kinderen die nog niet goed kunnen lezen?

Het gaat er voornamelijk om met de computer om te gaan. Het zijn kinderen die nog in het aanvankelijk lezen zitten. Dus niet te veel tekst tijdens de lessen. Daarnaast moet de inhoud niet te kleuterachtig zijn. Verder zijn veel onderwerpen mogelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woooow serieus, gaan kinderen al zo jong met de computer om? Ja, even als reactie en geen antwoord, ik ben er echt oprecht verbaasd over. Maargoed, dat komt vast omdat ik uit een ander tijdperk kom waarin de computers net opkwamen.. wist niet dat ze al zo vroeg dingen met de computer moesten doen.

Antwoorden (3)

Er zijn wat leuke spellen voor kinderen vanaf 3 / 4 jaar van Dora of sesamstraat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een (eenvoudig) tekenprogramma lijkt me goed bruikbaar. Daar kunnen ze allemaal op hun eigen niveau en manier iets mee doen.
En creatief bezig zijn, is meestal bij kinderen wel een succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spellen zoals putt putt of freddy fish zijn educatief en erg leerzaam ook pyama sam is erg leuk .