Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn arbeidscontract al een maand geleden opgezegd. Ben ik dan nog verplicht om een onthoudigsverklaring te tekenen?

Om te voorkomen dat ik werk van mijn oud werkgever gebruik, wil de ex werkgever dat ik een onthoudingsverklaring teken. Op straffe van hoge boetes als ik in overtreding ga. Mijn inziens nogal overbodig, want deze zaken zijn al geregeld sinds ik een arbeidscontract met hem aanging. Toch wil ik een goede werkrelatie er aan overhouden, dus wat kan ik het best doen? Graag ook advies van mensen met juridische achtergrond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
681

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou geen verklaringen tekenen nu je weggaat. Alles wat al is geregeld in je arbeidscontract blijft bestaan voorzover van toepassing bij het beeindigen er van.
Als er extra dingen in staan in die verklaring, is dat alleen maar in jouw nadeel.
Een goede relatie met je (bijna ex-)werkgever moet van beide kanten komen. Dit komt bij mij erg wantrouwend van jouw werkgever over. Wat geregeld is, is geldig! Nu geen nieuwe, voor jou negatieve, afspraken meer tekenen.

Succes bij je vertrek en je begin bij je nieuwe werkgever.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding